En trollad kampanj är en bra kampanj.

Efter att ha sett de första siffrorna för 8 mars kampanjen är det bara att konstatera att lanseringen gick över alla förväntningar. Vi nådde brett, allt från F! till FP har spridit den vidare, 50% av de som vi interagera med på Twitter var nya kontakter, sidan är välbesökt och trollen hitta oss. 

Frågor om jämställdhet upprör. Det finns inget som gör män så arga som att berätta att det finns ett lönegap och att villkoren är sämre i kvinnodominerade yrken. Så när vi nådde utanför våra normala kretsar så vaknade trollen till liv och börja agera. Ingen får prata jämställdhet på 8 mars, nej då måste de mobilisera och genom att använda sig av sexism bevisa att det inte finns sexism. Allt är som vanligt med andra ord. 

En kanpanj som inte upprör någon är misslyckad. En kampanj som inte når trollen har inte fått spridning. 

Advertisements

Leave a comment

Filed under Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s